Contentmarketing

Contentmarketing betekent platgezegd het ontwikkelen van content en deze onder een gedefinieerde doelgroep verspreiden. Contentmarketing wordt gedaan om meer merkbekendheid te genereren, de doelgroep te prikkelen en uiteindelijk te laten converteren. Een goed plan bestaat uit waardevolle content.

Strategisch plan

Contentmarketing is een strategisch onderdeel waarmee we het vertrouwen van de doelgroep willen winnen. Het begint met het opstellen van een contentstrategie, ook wel een contentplan genoemd.

Contentmarketing is geen campagne, maar een inspanning voor de lange termijn en moeilijk te budgetteren.

Het contentplan bestaat uit een aantal zaken: Er worden doelen opgenomen. De doelgroep wordt omschreven. Er wordt bepaald wat voor type content gemaakt moet worden. En voor de verspreiding van content ligt het ‘hoe, waar en wanneer’ in het contentplan vastgelegd.

Contentmarketing is in feite onmisbaar. Het is een structurele werkwijze voor het aantrekken van klanten en leads.

Het contentplan formuleren we samen. Het leeuwendeel wordt door Albert Foekema Fotografie opgesteld. Maar samen bepalen we de doelen en concrete stappen die we gaan nemen.

Voordelen

  • Verbeterde vindbaarheid en zichtbaarheid (SEO)

  • Hogere Google Ads kwaliteitsscore (lagere klik kosten)

  • Sterkere merkpositionering

  • Meer conversies en leads

ZWF

Voor ZWF produceert Albert Foekema Fotografie diverse beeldmaterialen. Fotografie, ontwerp en het schrijven van teksten ondersteunen het contentplan.

Uitvoering

We bepalen de strategie en smeden deze tot een concreet plan. Het plan bepaalt wat er aan content gemaakt gaat worden. Het creëren van content wordt grotendeels door Albert Foekema Fotografie uitgevoerd. Maar ook personen in de organisatie zullen aangehaakt worden voor expertise en know-how.

  • Vormgeving
    Er worden doorlopend beelden vormgegeven ter ondersteuning aan het contentplan. Deze beelden zijn inzetbaar op verschillende marketingkanalen.

  • Fotografie
    Er wordt volgens plan gefotografeerd. De foto’s dienen ter ondersteuning aan het contentplan en worden verspreid op de verschillende marketingkanalen.

  • Teksten
    De teksten worden geschreven. Expertise wordt opgedaan via medewerkers, vakbladen en andere informatiebronnen. Teksten zijn veelal doorlopend benodigd voor het uitvoeren van het contentplan.

  • Kosten
    Contentmarketing is een doorlopend proces. Het rendement hierop is veelal pas na een goed jaar zichtbaar. Het aantal besteedbare uren per periode is afhankelijk van het plan en uiteraard het budget.

Fotografie
Ontwerp
Albert
Contact
Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google